Escoles de disseny gràfic

Photoshop, Freehand..

Escoles de disseny gràfic

EntradaAutor: niaangel Data: dg. març 05, 2006 2:02 am

Hola,
estic estudiant segon de batxillerat i m'agraderia estudiar disseny gràfic. Ara bé, no sé a quina escola cursar la carrera.
Visc a Barcelona i, per tant, tinc forces escoles a escolir: Eina, Elisava, Massana, etc. Ara bé, vagi on vagi a demanar informació, a tot arreu "et venen la moto", i al final no sé quin centre s'ajusta més al que a mi m'agradaria. Per això m'agradaria demanar l'ajuda dels d'aquest fòrum ja que suposo que molts de vosaltres haureu estudiat disseny gràfic o alguna cosa relacionada, espero que em pugueu orientar una mica i explicar-me el funcionament de la carrera.

Salutacions!! I gràcies.
<Les persones no morim, vivim en el record dels vius>
Avatar de l’usuari
niaangel
 
Entrades: 1
Membre des de: dg. març 05, 2006 1:42 am
Ubicació: Barcelona

EntradaAutor: weke Data: dt. març 07, 2006 9:25 am

uffss..
el tema és complicat,
jo en el meu cas soc autodidacta, però conec gent que ha estudiat en llocs diferents i aixó no implica que desprès siguin millors professionals..

He estat de profe de Flash en un master d'Elisava que costava 10.000 epis i aquesta ja et puc dir que és molt Fashion però que a casa teva amb un ordinador i conectat a internet o fent de taxista un parell d'anys pots apendre molt més.. ((:-)) ((:-)) sembla que tothom hi vagi a classe a ensenyar el seu superfashion laptop mac ..

A la llista no has posat l'escola Lai, aquesta té bona pinta: www.lai.cat a veure si pot dir alguna cosa la gent que ha estudiat :o--o:

.. un altre opció es que t'apuntis al nostre sopar del fòrum:
http://cat1.net/forum/viewtopic.php?t=690 ;-)
Avatar de l’usuari
weke
pingu hacker
pingu hacker
 
Entrades: 391
Membre des de: dt. set. 30, 2003 9:57 am
Ubicació: Granada 40

EntradaAutor: gitomer Data: dt. març 07, 2006 9:44 pm

Molt bo weke >I:!<

però no ho diguis tan clar que no et tornaran a agafar de profe, encara que segur que a tu et pagaven poquets epis.

La veritat que això de la formació és un negoci. Jo ara estic fent una assignatura de E-commerce del International Master in Telecom Science i de moment no hem fet res de l'altres dijous o hauria de dir Nothing of the other thursday.

Que el profeta t'ilumini en la teva elecció company i si no ho fa, vine al sopar que s'han apuntat designers de primer nivell ;-) internacional és clar !! com l'Elisava
Live Full, Die Empty—Take risks. If you are not willing to risk you cannot grow. If you cannot grow you cannot become your best. If you cannot become your best you cannot become happy. And if you cannot be happy, what else is there?
Avatar de l’usuari
gitomer
pingu expert
pingu expert
 
Entrades: 123
Membre des de: dv. des. 30, 2005 8:32 pm
Ubicació: Cubelles

EntradaAutor: judith Data: dt. març 07, 2006 10:05 pm

Hola, entenc la teva confussió. Et diré que jo també vaig estar mirant les opcions existents, pero trobava que era un abús la matrícula a qualsevol d'aquests centres. Informant-me, vaig descobrir que existien els Cicles Formatius de Grau Superior de totes les branques de disseny, i els imparteixen a les diferents escoles PUBLIQUES d'Arts Plàstiques i Disseny de Catalunya. Son estudis homologats i gairebé gratuits (com tots els cicles formatius), l'unic inconvenient és que només duren dos anys, i la veritat, que es queden una mica justos. Crec que amb el temps, els estudis de cicle formatiu s'aniran normalitzant i a les ofertes d'infojobs la majoria demanen aquest estudis com a mínims, son pocs els que diuen "haber estudiat a Massana, Eina, elissava...", que algun cop ho he vist. A part d'això, potser et trobaras amb una altra pega, que els demés et diguin "No!! HAs de fer carrera!!"

Si aquest és el cas delsteus pares, donc aprofita i tria l'escola que vulguis perque totes tenen un nivell d'ensenyament similar. Tot i que les més reconegudes, per prestigi i antiguitat son la EINA, Elisava i Massana, com tu bé comentes, pero jo conec gent que estudia a la BAU, i també m'han parlat molt bé d'aquesta. Una curiositat, la massana fins fa uns anys també era léscola dárts plastiques, on realitazaven estudis no reconeguts com a carrera.
La Esdi no em dona molt bona pinta, els projectes que he vist d'estuduants els trobo una mica pobres, no la veig tan professional. Potser el que et pot interessar, es saber quines fan només la teva especialitat i quines no (per exemple, se que a la Elisava, primer fas 2 cursos comuns -amb grafic, industrial i interior-). Si tens clarissim que t'interessa el grafic, jo et recomano que et centris només en això, perque així aprofites més els 4 cursos.

Però com a consell final, et dic que la formació real la trobaràs als estudis on treballis, és quan comencis a realitzar projectes reals quan coneixeras del tot la professió. L'etapa d'escola et servirà per introduir-te, despertar el teu interés en coneixer més, i consolidar uns coneixements bàsics. Despres d'aixó, dependrà molt de la teva actitut i de les ganes que tinguis de convertir-te en tot un professional.
Tenen raó amb el tema dels macs, en aquest món has d'apendre a no deixar-te enlluaernar.
ÁNIMS!!! ::-::
Avatar de l’usuari
judith
pingu expert
pingu expert
 
Entrades: 227
Membre des de: dt. març 04, 2003 6:33 pm

EntradaAutor: acciografica Data: dj. març 30, 2006 5:26 pm

Hola!

Jo vaig començar a estudiar a Elisava pero vaig acabar a Eina perque trobava que Elisava sortien els "creatas" com a xurros (tots feien el mateix i amb una creativitat realment baixa.. aixo si, les presentacions eren molt bones!) Es clar que no es pot mai globalitzar....
Entremig, vaig passar un any també a la LLotja on mes aviat era il·lustració el que feia. A Elisava vaig apendre la presentació dels treballs i l'ordre... a Eina, la creativitat...

Ara Eina s'ha tornat com Elisava i l'escola que esta pujant amb molta força es L'ESCOLA BAU! Hi vaig fer un curs multimedia... i em vaig quedar MOLT CONTENTA! SOOOOOORT!

www.acciografica.com
acciografica
 
Entrades: 3
Membre des de: dj. març 30, 2006 4:33 pm


Torna a: Disseny Gràfic

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

cron