Importar un arxiu Txt

Web 2.0

Importar un arxiu Txt

EntradaAutor: judith Data: dt. març 08, 2005 10:52 am

Hola a tots!

Estem fent una pagina web en HTML, amb bastant continut de text, i vam pensar enllaçar a cada pàgina el seu arxiu txt corresponent i donar-li estil al text desdel dreamweaver.

Això es pot fer? Com al flash, que enllaces amb l'arxiu i si canvia el veuras actualitzat.

Vam enllaçar un txt i ens el posa a tota pantalla i no podem canviarli la tipografia (verdana) i ens posa scrolls i tot. Això no es el que volem.

Espero que em pogueu donar alguna resposta. Gracies!!!
Avatar de l’usuari
judith
pingu expert
pingu expert
 
Entrades: 227
Membre des de: dt. març 04, 2003 6:33 pm

include amb SSI o PHP o ASP o etc...

EntradaAutor: karlos Data: dt. març 08, 2005 8:10 pm

donç em sembla que en principi et cal fer-ho desde el servidor, pots fer servir comandes SSI (Server Side Includes)
Codi: Selecciona’ls tots
<!--#include virtual="/arxiustxt/contingut123.txt" -->

pero cal que estiguin permeses al servidor on posis la web, o com a minim et permetin activarles desde un arxiu .htaccess pujat al directori on estigui la web, amb el següent contingut:
Codi: Selecciona’ls tots
AddType text/html .shtml
AddHandler server-parsed .shtml
Options Indexes FollowSymLinks Includes

en aquest cas et cal posar la extensio .shtml (en comptes de html) a les pàgines on fagis servir el include. Aixo afecta als enllaços que cridin a pàgines amb SSI, que ja no seran .html sino productes.shtml (per exemple).

Si el servidor web es Apache, pots fer servir un altre opcio més pràctica (si ho te activat), posant al .htaccess el següent:
Codi: Selecciona’ls tots
XBitHack On

amb aixo no et cal renombrar els .html a .shtml, sino que nomes cal marcar les pàgines on tinguis els includes amb permis d'execució per al usuari, es a dir, codi 744 (en comptes del 644). Amb un client de FTP ho pots fer.

Si el servidor ho permet, en comptes de SSI, tambe pots fer servir pàgines PHP <?php include("arxiu.txt"); ?> o ASP <!-- #include file="arxiu.txt" -->

aqui tens alguns enllaços on hi parlen

http://www.paparra.net/arxiu/post358

http://www.allmyfaqs.com/faq.pl?Include ... in_another
http://www.bignosebird.com/ssi.shtml


sort! ;-)
Imatge
<rA<k th3 2y273m :?-:: fr33 y0ur m1nd
Avatar de l’usuari
karlos
pingu hacker
pingu hacker
 
Entrades: 290
Membre des de: dl. feb. 10, 2003 12:46 pm
Ubicació: otra dimension

EntradaAutor: judith Data: dc. març 09, 2005 9:34 am

Gracies Carlos. Ho veig bastant complicat. Ara ho imprimeixo i m'ho miro amb calma.

Pero em sembla que per treballar amb aquest tipus d'arxius m'hauria de posar d'acord amb els del servidor, i m'haurien de preparar ells algo perque em funcionés, no?

Bé´, moltes gracies, vaig a processar la informació. Gracies pels links també. ;-)
Avatar de l’usuari
judith
pingu expert
pingu expert
 
Entrades: 227
Membre des de: dt. març 04, 2003 6:33 pm

EntradaAutor: judith Data: dc. març 09, 2005 9:36 am

Ei, aixo de que el teu elefant digui que "Usted corre en un Mac y usa Safari" es casualitat?
Avatar de l’usuari
judith
pingu expert
pingu expert
 
Entrades: 227
Membre des de: dt. març 04, 2003 6:33 pm

EntradaAutor: karlos Data: dc. març 09, 2005 11:08 am

hola judith,

Segurament tinguis disponible el SSI, fes una proba pujant un arxhiu .shtml que tingui un include, i mira si funciona.

Si ja saps que tens PHP o ASP, serà millor fer servir pàgines PHP o ASP, nomes has de posar include on vulguis insertar el texte.

judith ha escrit:Ei, aixo de que el teu elefant digui que "Usted corre en un Mac y usa Safari" es casualitat?


no es casualitat no (ho vaig comentar en aquest altre post ), i com es que encara no fas servir FireFox?? >-:< te moltes extensions que son molt chules, com el Mouse Gestures o el Web Developer!! ::-::

ànim amb lo dels includes, intenta-ho i si tens problemes pregunta per aqui ;-)
Imatge
<rA<k th3 2y273m :?-:: fr33 y0ur m1nd
Avatar de l’usuari
karlos
pingu hacker
pingu hacker
 
Entrades: 290
Membre des de: dl. feb. 10, 2003 12:46 pm
Ubicació: otra dimension

EntradaAutor: judith Data: dc. març 09, 2005 4:12 pm

Hola Carlos, no sé si serà molt demanar...

Estic intentant fer una proba, com m'has dit, per penjar-la, pero es que no sé on he de posar el codi dins del document. A més si poso directament

<!--#include virtual="/arxiustxt/contingut123.txt" -->

em queda desactivat com un comentari.

I com ho faré un cop demanat el enllaç, per donar-li estil al text que m'enllaci?

Em pots donar l'adreça d'alguna pàgina on ho hagis fet, per mirar el codi?
Avatar de l’usuari
judith
pingu expert
pingu expert
 
Entrades: 227
Membre des de: dt. març 04, 2003 6:33 pm

EntradaAutor: karlos Data: dj. març 10, 2005 11:42 am

Hola Judith,

Si pujas la pàgina al servidor (amb extensio .shtml) i al carregarla no et fa el include... donç te pinta que el servidor no te SSI activat, pots mirar de pujar un arxiu amb el nom ".htaccess" (es un nom d'arxiu no una extensio) amb la configuració com el que hi ha al principi d'aquest post.

Si tens PHP o ASP, fes el include amb una pàgina .php o .asp (amb la sintaxis que correspongui segons sigui PHP o ASP) i ja esta.


Un exemple de include amb SSI, ho podries fer aixi:
Codi: Selecciona’ls tots
<div id=texteextern1>
<!--#include virtual="/arxiustxt/contingut123.txt" -->
</div>


En aquest cas al carregar la pàgina el servidor afegiria el contigut del arxiu de texte dintre de la etiqueta DIV amb id "texteextern1" i aixi li dones estil a la etiqueta DIV o al id en concret.

Tingues en compte que el include es fa desde el servidor i es transparent al navegador.

Un apunt, generalment els includes de codi HTML es fan servir per a incrustar capçaleras, peus de pàgina, menus, etc... elements comuns a totes les pàgines del site, i no haver de fer servir frames, millorant aixi l'accessibilitat del site. D'aquesta manera esta centralitzat el codi HTML d'aquests elements i es més fàcil modificar una capçalera general, peu de pàgina etc... sense anar pàgina per pàgina per tot el site.

ànim! ;-)

nota: com faig pàgines en PHP, faig servir l'include de PHP i no SSI
Imatge
<rA<k th3 2y273m :?-:: fr33 y0ur m1nd
Avatar de l’usuari
karlos
pingu hacker
pingu hacker
 
Entrades: 290
Membre des de: dl. feb. 10, 2003 12:46 pm
Ubicació: otra dimension


Torna a: Javascript, DHTML, AJAX i XML

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

cron